Politikai közvéleménykutatás és eszmecsere

Honfoglalás balról

Honfoglalás balról

Civil vagy Cirill?

Mi történik, ha aláírom a népszavazási kezdeményezést, és mi van, ha nem?

2017. december 26. - Kék Géza

Kedves Olvasó!

A Momentum Mozgalom több népszavazási kezdeményezését elkaszálta a Nemzeti Választási Bizottság (valószínűleg tanulva a NOlimpia sikeres kormányellenes retorikája miatt), de a Kúria végül is a "Civil törvény" megnépszavaztatásáról szóló kezdeményezést átengedte.

(A törvény szövege:
https://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A1700076.TV&timeshift=fffffff4&txtreferer=00000001.TXT)

November 20. és március 20. között kell összegyűlnie a 200000 aláírásnak. De kell-e ez nekünk?

Elindult az elnyomó Orbán-kormány elleni aláírásgyűjtés

Aki szeretné megismerni a törvény értelmét (a Momentum szemszögéből), nézze meg ezt a két videót, elég jól tisztázza a helyzetet és 10 perc videózással meg lehet spórolni több órányi kutatómunkát, már ha valakit komolyan érdekel - mint engem, aki azért jópár órát rászántam.

https://www.youtube.com/watch?v=CLB_fJGwkNQ

https://www.youtube.com/watch?v=y4A6aCNdKs8&t=8s

Az emberek nagy többsége nem találkozik közvetlenül civil szervezetek munkájával, a "külföldről támogatott civil szervezetként" működő egyesületek pedig még kevesebben vannak; ezért nehéz is elmagyarázni, hogy miért baj, hogy van egy ilyen törvény.

Igazság szerint anyagi kárt nem szenvednek a törvénytől. És a kormánynak sem lesz jobb tőle. Miért ragaszkodnak akkor ennyire egy ilyen semmitmondónak tűnő törvényhez, amely ellen tízezres tüntetés, és alkotmánybírósági feljelentés is történt?

Putyin Oroszországában is pont egy ilyen kis törvénnyel indult a dolog. Aztán ügynökké nyilvánították őket és ellehetetlenítették a működésüket. Abban az országban, ahol mára teljesen látszatdemokrácia alakult ki, ahol Putyin a hatalma megszilárdítása érdekében lehetséges, hogy többszáz honfitársát gyilkoltatta meg (https://tldr.444.hu/2017/02/01/putyint-az-oroszok-2-szazaleka-akarta-elnoknek-aztan-felrobbantak-a-lakohazak-es-megvaltozott-az-orszag), de az orosz propagandamédia nyomása miatt az emberekhez nem jutnak el ilyen információk.

Célpontban azok a szervezetek lehetnek főleg, akik a kormány munkáját kritizálhatják. Például a Helsinki Bizottság, amelyik a magyar bíróságon bizonyította be, hogy a Nemzeti Konzultáció 5. pontja hamis (és a kormánynak meg is tiltották ennek a pontnak a további híresztelését. Forrás: https://24.hu/belfold/2017/12/08/betiltotta-a-birosag-a-nemzeti-konzultacio-otodik-pontjat/). 

Korábban, amíg a Fidesz ellenzékben volt, a kormány túlkapásainak felderítése nem zavarta a Fideszt, sőt. De kormányon már úgy hiányzik nekik a kontroll, mint a hátviszketés. És rátértek a putyini útra...

A civil szervezetek nyilvánosan nem támogatják a Momentum javaslatát, ami teljesen érthető, mert a Momentum egy párt, és a civil szervezeteknek nem szabad pártokkal lepaktálniuk. 

Ennek ellenére, Momentum-szimpatizálástól függetlenül fontos, hogy ne hagyjuk a kormányt fék nélkül és ne gondoljuk, hogy a külföldi pénz Magyarországra áramlása mindenképpen rossz dolog: a jogsegély, az ételosztás, a kóbor állatok befogadása és ellátása olyan fontos tevékenység, amire a magyar költségvetésből sokszor egyszerűen nem jut. 

Pécsett megtörtént amúgy a törvényből következő első túlkapás: egy Soros Györgyhöz köthető támogatás elfogadása miatt a pécsi közgyűlés közleményt adott ki, hogy ne biztosítsanak helyet Az emberség erejével alapítványnak a város polgárai. Ezek után a helyi Fidelitas az alapítvány ételosztásán fidelitasos bejgliket osztogatott, és a dél-dunántúli régiós igazgatójuk azt nyilatkozta, hogy 
"– Mi biztatjuk őket arra, hogy fogadják el az ételt, de át kell gondolni mindenkinek, hogyha elfogadják ezt az ebédet, ezt a gulyást, akkor mi lesz majd a következő kérés ettől a szervezettől, Soros György szervezetétől. Ki tudja, hogy a következő kérés nem az lesz-e, hogy fogadjanak be migránsokat vagy szavazzák meg azt, hogy Magyarországon betelepíthessék korlát nélkül a bevándorlókat." (pecsma.hu)

Paranoia a köbön.

(Cikkek: https://index.hu/belfold/2017/12/08/pecs_soros_ingatlan_berbeaadas/ https://index.hu/belfold/2017/12/16/fidelitas_bejglit_vitt_az_emberseg_erejevelnek/)

¿Mit gondoltok a törvényről? ¿A népszavazásról?

Kellemes karácsonyi ünnepeket kívánok addig is mindenkinek!

A bejegyzés trackback címe:

https://honfoglalasbalrol.blog.hu/api/trackback/id/tr2613524287

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.27. 11:16:14

Aki civilként politikailag függ, az vallja be ezt, ne titkolhassa! Ezt akarja meggátolni a Momentum. A Momentumnak nem érdeke az átláthatóság.. furcsa, nem?

nemecsekerno_007 2017.12.27. 13:48:17

A felvetés még jó is lehetne, de a következtetés?! Ha nincs akváriumom akkor ... Mo-ot egybemosni Putyin Oroszországával?! Annyiszor kiáltottatok már farkast, hogy ha tényleg jönne senkit se érdekelne. És higgyük el, hogy nem a farkassal vagytok?!!

élhetetlen 2017.12.27. 14:34:39

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: Egy kicsit össze vagy zavarodva, szokás szerint. Az átláthatóság, és megbélyegzettség két külön dolog. Az átláthatósággal eddig sem volt probléma, a civil szervezetek megadják, hogy kitől kaptak, mennyit kaptak, mire költötték. (Azt olvastam, hogy kivétel a CÖF, mert ők semmit nem adtak meg). Nos, ez a minden megjelenésükön fel kell tüntetni, hogy „külföldről támogatottak”, bizony bélyeg, ami azt sugallja, hogy rosszabbak, károsabbak az itthonról támogatottaknál, mert, ha nem így lenne, akkor meg mire kéne a bélyeg.
„Aki civilként politikailag függ, az vallja be ezt”. Vegyünk két lehetőséget. A civil szervezetek függenek a politikától, úgy általában, ahogy minden egyszerű ember is függ valamilyen módon. Ez esetben nincs mit bevallani, egyszerű tény, nem kell a megkülönböztetés. A másik, a civilek nem függenek a politikától, van egy céljuk, a működésükhöz pénz is kell, és mindegy kitől kapják, köszönik, és dolgoznak. De az a hozzáállás, hogy aki külföldről is kap pénzt (pl. a Vöröskereszt), az függ a politikától, ezért kell megjelölni, de a pl. CÖF nem függ a politikától, ez azért nevetséges.
Egy másik bloghoz írt kommented kapcsán akartam megkérdezni, de, ha már itt vagyok… Független közíró vagy, mondod magadról (sokszor, sok helyen). Közíró szinonímái publicista, hírlapíró, újságíró. Hol publikálsz, milyen néven? Vagy csak viszel egy blogot, ahogy többszázezer ember, és ettől vagy közíró? Csak kérdezem, kíváncsi vagyok.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.27. 14:50:44

@élhetetlen:

A lényeg: ha Soros politizálni akar, semmi gond, de álljon ki nyíltan, derakasan, s ne kamuzzon és hazudjon. Mi ezzel a gond?

élhetetlen 2017.12.27. 14:56:09

@nemecsekerno_007: „Annyiszor kiáltottatok már farkast, hogy ha tényleg jönne senkit se érdekelne.”. Ez egy magyarázat. A másik, hogy itt a farkas, valaki kiabál, aztán a többség lehurrogja, hogy hülyeséget beszél, az nem farkas, hanem bárány, mert báránybőrt húzott a fejére. Csak egy példa, a Bp. Belgrád vasút. A kínaiak adnak kölcsön, hogy építhessenek itt egy kurva drága vasútvonalat. Kissé elnagyolva, kölcsönt adnak, abból részt vesznek az építkezésben, amit nyilván fizetünk, a kölcsönt meg vissza kell fizetni. A kínaiaknak akkor is megéri, ha egyetlen vonat sem megy végig a pályán. Nekünk? Persze minden titkosítva, az egyetlen, amit olvastam, Varga szövege volt, amire még csak ígéretet sem kapott, hogy, de majd biztosan nálunk vámoltatnak a kínaiak, és akkor majd dől a pénz. Egyetlen feltételezés. De benneteket nem érdekel a farkas.

nemecsekerno_007 2017.12.27. 15:24:58

@élhetetlen:
" A nagy nyugat-európai kikötők, mint Rotterdam és Hamburg, amiatt aggódnak, hogy látva a kínaiak szándékát (Pireusz lesz a fő belépési pont Európába a kínai áruknak), a folyamat végül oda vezet, hogy jelentős forgalomvesztést szenvednek el."

Minden mögött gazdasági érdekek vannak, a többi csak cukormáz.

Egyébként nem tudom mi köze közvetlenül a civileknek a Budapest-Belgrád vasúthoz?
Ami nyílván méregdrága, sose térül meg, hitelből fizetjük, aztán a hitelt is fizetni kell és eljön a világvége.

Az északi kikötők cégei szóltak a brüsszeli diplomatáknak, hogy kezdjenek már kicsit aggódni :)

www.portfolio.hu/unios-forrasok/uzletfejlesztes/hatso-szandekot-sejt-brusszel-a-budapest-belgrad-vasutvonal-mogott.269321.html

élhetetlen 2017.12.27. 15:25:34

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: A gond nem ezzel van: „de álljon ki nyíltan, derakasan, s ne kamuzzon és hazudjon.”, hanem azzal, hogy ő kiáll, vállalja, amit mondott, de itthon ez úgy van terítve, hogy ő hazudik, nem Orbán, nem Lázár, nem Rogán, stb. Reménytelen, de azért egy próbálkozás. Nyitott társadalom, vagy európai közösség. Hát igen, komoly probléma lenne, ha a szomszédok nem gyilkolnák egymást azért, mert ki milyen nemzetiségű. Mert nálunk most a magyarságtudat a legfontosabb érték, nem az ész, nem a jellem, nem a teljesítőképesség. Ez a nagy álkereszténység. Annak a nevében sikerül összehozni, hogy a már akár ötven éve békésen itt élő muszlimok építenének egy közösségi teret Zuglóban, és azok az emberek, akiknek eddig semmi bajuk nem volt velük, most tiltakoznak, mert, ha a muszlimok bemennek egy imaterembe, akkor biztosan robbantani fognak. Ja. És igen, Orbán karakán volt, derekasan kiállt az önbíráskodás mellett az őcsényi esetnél. Taps!
Na, most befejeztem, mert erre is képes leszel írni valami barom maszlagot, amit te az „igazságnak” hiszel, és téged ebből a gödörből nem lehet kihúzni, én meg tovább most nem strapálom magam.

élhetetlen 2017.12.27. 16:02:55

@nemecsekerno_007: A civilekhez semmi, ez csak a farkasról szólt. Ami nincs, ugye. „Minden mögött gazdasági érdekek vannak, a többi csak cukormáz.”. Ez igaz, de nem mindegy, hogy kinek a gazdasági érdeke érvényesül. A kínaiaké biztosan, az ország pár prominens vasútépítője is jól járhat, de az ország is? Ez is olyan, mint a letelepedési kötvény, (bocs, csapongok, csak a párhuzamok), egy szűk rétegnek nagyon megérte, mert az ő nyereségüket is az országnak kell majd visszafizetni, de ez nem zavar senkit, mert nem szorulunk kölcsönre, megélünk piaci alapon. Ha a pénzügyminiszer képes olyat mondani, hogy adott évben mennyi bevételünk volt a letelepedési kötvényekből, akkor jobb, ha a józan ész kussol. Nekem, ha kölcsön kérek, és kapok, akkor nem bevételem keletkezik, hanem tartozásom. De én csak egy gyalog vagyok, nem egy pénzügyminiszter. De ettől még láthatom úgy, hogy baj van a szemlélettel. És persze, az is triviális, hogy, ha „Brüsszelnek” valami nem tetszik, akkor az nekünk biztosan jó!

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.27. 16:13:44

@élhetetlen:

Nem áll ki nyíltan, embereket fizet, akik lobbiznak neki, s ezek civileknek hazudják magukat.

nemecsekerno_007 2017.12.27. 16:57:52

@élhetetlen: például az ilyen cikkelből lehet valami képet alkotni arról, hogy kinek, mi lehet a jó.

index.hu/gazdasag/2017/12/27/wto_eu_kina_usa_trump_kereskedelem_vilaggazdasag_globalizacio_strategiai_ellentetek/

Persze jósolni bárki tud, de ettől függetlenül nem biztos, hogy bejön. Ez nagyjából igaz mindenre és ugye kockázat nélkül nem nagyon van siker.
Sajnos egyre kevesebb az ilyen típusú elemző cikk, hála a social media-nak, meg az internetes újságírásnak. Ezért vált szinte minden propagandává.

Én értem a Budapest-Belgrád vasútvonallal kapcsolatos aggodalmakat, de nem tudom szentírásnak venni mert nyílván valakiknek sérti a gazdasági érdekeit és ma már nagyon kifinomult eszközökkel lehet manipulálni a közvéleményt. A másik lényeges dolog, hogy nekünk - átlag polgároknak - nagyon hiányosak az információink ezekről, így csak a sajtóra tudunk hagyatkozni, az meg ahogy írtam eléggé elment bulvárba. Az információ amúgy meg dől mindenhonnan, csak győzzön az ember kitérni előle.

élhetetlen 2017.12.27. 17:06:49

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: Reménytelen a beszélgetésünk. Itt az egyik alapítvány, amelyik „Sorosnak lobbizik csak, de civilnek hazudja magát: www.emberseg.hu/p/bemutatkozunk.html . A CÖF nem hazudja civilnek magát, a saját tagdíjaikból tartanak FIDESZ melletti békemeneteket. Ja. Te tényleg hülye vagy. Soros alapított egy CEU-t, ami elég jó minősítéseket kap a posztgraduális képzések terén. Vállalja, hogy ő alapította a saját pénzén. A Matolcsy féle Pallasz Athéné Egyetem, az bezzeg egészen más, mert ott azzal is megpróbálkoztak, hogy a közpénz, az már nem közpénz, ha továbbadták egy alapítványnak. És teljesen nyilvánvaló, hogy a NEMZETI KÖZSZOLGÁLATI EGYETEM, csak jobb lehet, mint a CEU. Azért kíváncsi lennék rá, hogy akár Európában hányan tudnak elhelyezkedni ezzel a végzettséggel Magyarországon kívül. Legfeljebb azok, akiket a magyar kormány delegál ezzel a végzettséggel. De jó sokat költenek rá. De ez egy teljesen civil egyetem, semmi politika. Ja.
Hagyjuk abba, te soha nem fogod megérteni azt, amit nem te mondtál.

élhetetlen 2017.12.27. 17:33:51

@nemecsekerno_007: Úgy tűnik, ma nem keveredtem jó viszonyok közé. Nehéz magyarázni a nézeteimet, lásd, amit Bircának írtam. Visszamegyek az időben. Anno volt egy öt éves, nagy project, aminek az előkészítését, és megvalósítását is egy zseniális, két gyermekes anya vezényelte le. Sírba tette a külföldi partnereket ezzel a kiszólással, hogy „én mint egy egyszerű háziasszony” úgy gondolom, vagy nem úgy gondolom… Nos, én nem vagyok zseniális, de úgy gondolom, hogy, ha kölcsönből építünk fel valamit, és ezt a pénzt kifizetjük a kölcsönt adó építőnek, és még meg is kell adni a kölcsönt, ez nem igazán jó üzlet nekünk.( Kivéve, hogy az ország pár prominens vasútépítője is jól járhat, ez lehet szempont, csak nem nálam). És ez független a külső erőviszonyoktól.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.27. 17:47:47

@élhetetlen:

A lényeg: legyen átlathatóság, s reméljük a 2018-2022 közti ciklusban Soros gazda hazatakarodik CEU-stul, álcivilestül. A nép nem kér belőle, se tereviből, se perverz és emberellenes, nyíllttársadalmiintézményeiből, pont.

élhetetlen 2017.12.27. 18:01:55

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: Persze, persze. „A nép nem kér belőle, se tereviből, se perverz és emberellenes, nyíllttársadalmiintézményeiből, pont.”. Mert te tudod, mert te vagy a nép, te vagy a nép hangja, és az isten is. Csak Orbán meg ne tudja, hogy a babérjaira törsz!

élhetetlen 2017.12.27. 19:18:46

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: Tudom mi lesz, az ilyen okosok miatt, akik csak a migráncsoktól félnek Nógrádban, pedig ott még egy sem volt, akik örülnek a rezsicsökkentésnek, pedig csak háromszáz minuszt kapnak, és ők fizetik a szolgáltatók azon veszteségét, ami abból keletkezik, hogy van aki harmincezer kedvezményt kap havonta, akik örülnek a közmunkának, mert az akárkik legalább nem segélyt kapnak, hanem dolgozniuk is kell érte, és nem zavarja őket, hogy az adójukból háromszor annyiba kerül egy közmunkás foglalkoztatása, mint amennyit keres. Csak annyi, hogy nem a nép hülye, csak abból tájékozódik, ami információt kap. Ha azt hallja nap, mint nap, és azt látja plakátokon az egész országban, hogy ha Soros nyer, akkor Nógrádban megerőszakolják az összes lányt, akkor elhiszi, hiszen fontos emberek mondják. Ez tisztességtelen, és tisztességtelen mindenki, aki ezt támogatja, te is az vagy, a többi az csak félreinformált, félrevezetett. Hidd el, nekem is van annyi eszem, mint neked, én is látom, hogy mi történik, csak nekem van tisztességem, lelkiismeretem is, ami neked nincs. És, ha ebből a szemétségből élsz, mint független közíró, akkor büszke vagyok arra, hogy még nem szorulok rátok. Bár, mivel Magyarországon élek, még akármi történhet velem is…

morph on deer 2017.12.27. 19:32:54

@nemecsekerno_007:
“...nyílván valakiknek sérti a gazdasági érdekeit és ma már nagyon kifinomult eszközökkel lehet manipulálni a közvéleményt...“

Így igaz, szóról szóra: Magyarország gazdasági érdekeit sérti
És az is igaz, hogy a kormányzat manipulálja a közvéleményt, kábé olyan kifinomultan, ahogy a bika khmmm... szeretkezik, vagy mi.

Tudni azt mind lehet, hogy a megállapodás titkos, amúgy meg elég némi alapfokú számtan, hogy átlásd a lényegét.
A lényege ugynis az, hogy bár Magyarország gazdasági érdekeit sérti, de orbánét és klánjáét nem, sőt!
Na ezért lesz itt vasútvonal bővítés a semmi két pontja között!

Látod, még a sínek is lefekszenek a kínaiaknak..!

nemecsekerno_007 2017.12.27. 19:42:23

@morph on deer: ??

- Ha 10 évre titkosítva van, akkor te honnan a f***ból tudod, hogy nem sérti az érdekeinket? Hehh?
- Információmorzsákat dobálnak nekünk, meg tolja mindenki a saját PR-ját.

Meglátjuk mi lesz.

morph on deer 2017.12.27. 19:55:31

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:
“Aki civilként politikailag függ, az vallja be ezt, ne titkolhassa!”

Ezzel mindjárt két gond is van:

NEM a politikai függésről kell nyilatkozni a törvény szerint, hanem az anyagi támogatásról! Ráadásul még arról sem konkrétan, hanem úgy általában, miszerint “külföldi” támogatásban részesült egy civil szervezet.
A támogató pedig ugyanúgy lehet Bircaman mint Sorosgyuri, Putyin vagy Trump, a lényeg a külföld!
Okos, nem?

A másik gond az, hogy “titkos” eddig sem volt, mert akikre tartozik azok akadálytalanul hozzáférhettek minden információhoz! Sőt, még Mari néni is, tekintve, hogy a szervezetek honlapján ez - a támogatás -is fel van tüntetve.

Ami itt gond, az a megkülönböztetés, a felcimkézés (megbélyegzés) révén!
Ezzel az erővel az is elvárható lenne, hogy akormányzati plakátokra nyomják rá: “készült az EU támogatásával” - nem?

És ami még ennél is gusztustalanabbá teszi az egészet - és ez a bónusz, mert szorgalmas vagy - a tény, hogy a támogatás ‘nem diszkriminatív módon m’* való feltüntetése NEM mindenkire vonatkozik!
És ez az, ami helyből alkotmányossági kérdéseket is felvet!
(Lehet, hogy kellett volna jogi tanácsot kérnie bölcs vezérünknek egy jogi ügyekben eligazodó személytől?)

*”Nem diszkriminatív módon” kifejezés alatt értem, hogy kül- és belföldi támogatások tényét EGYARÁNT fel kéne tüntetni, ha már az átláthatóság kérdése felmerült. Meg az lenne a tisztességes is, ugye. Na ja, ahhoz legalább a szó jelentését kéne ismerni...

morph on deer 2017.12.27. 19:57:26

@nemecsekerno_007:
“...hogy nem sérti az érdekeinket?”

Épp ellenkezőleg, olvasd el újra! :)

kissiú 2017.12.27. 21:16:41

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: Drága Birca, szerintem félreérted. A Momemtum azt intézi épp, hogy ezt a véleményedet az urnába is bedobhasd. Csak nem akarod magadtól és honfitársaidtól megtagadni a szavazáson való véleménnyilvánítás lehetőségét erről a fontos kérdésről?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.12.27. 22:42:35

@nemecsekerno_007:

"Annyiszor kiáltottatok már farkast, hogy ha tényleg jönne senkit se érdekelne. És higgyük el, hogy nem a farkassal vagytok?!!"

Ez egy nagyon bölcs és logikusa megállapítás volt részedről. Erről az oldalról még nem is néztem, de nagyon is jogos.

Ha valaki politikától független, akkor mi baja az átláthatósággal? Mi baja azzal, hogy mindenki ellenőrizheti, valóban nem pénzelik politikai érdekek? Higgyük el bemondásra?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.12.27. 22:53:59

@élhetetlen:

"Nos, ez a minden megjelenésükön fel kell tüntetni, hogy „külföldről támogatottak”, bizony bélyeg, ami azt sugallja, hogy rosszabbak, károsabbak az itthonról támogatottaknál"

Miért is sugallja azt, hogy rosszabbak? Nekem semmi ilyet nem sugall, nem is tartom bélyegnek.

Izraelben hasonló rendszer működik, és azzal nincs bajuk az EU bürökratáinak ill. a mögöttük álló kormányoknak. Talán az a baj, hogy ez annak a náci és antiszemita Orbánnak az ötlete volt, aki olyan galádul antiszemita, hogy meg akarja védeni többek között a magyar zsidóságot a beözönlő zsidógyűlölő muszlim bevándorlóktól?

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.28. 06:12:25

@élhetetlen:

Mind az iszlamizáció megakadályozása, mind a közműcégek szarvánakletörése fontos eredmény.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.28. 06:16:53

@morph on deer:

A lényeg: ne legyen titkos politikai szereplők. Soros álljon ki derakasan, ha akar mondani valamit.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.28. 06:34:18

@kissiú:

Dehogy. A Momentum sikertelen projekt, a célja Gyurcsényák leverése volt, de ez nem jött össze. Mára mondandó nélkül maradtak. Jövőre meg is szűnnek.

amado 2017.12.28. 06:42:36

Először talán a CÖF-öt kellene megkapirgálni, ami Közép-Európa legnagyobb álcivil bandája, utána piszkálni Gyuri bácsit és a CEU-t.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.12.28. 08:18:50

@amado:

"utána piszkálni Gyuri bácsit és a CEU-t."

Mi akadályoz meg abban, hogy EGYSZERRE piszkáld mindet?

$pi$ 2017.12.28. 08:29:15

@élhetetlen: "Nos, én nem vagyok zseniális, de úgy gondolom, hogy, ha kölcsönből építünk fel valamit, és ezt a pénzt kifizetjük a kölcsönt adó építőnek, és még meg is kell adni a kölcsönt, ez nem igazán jó üzlet nekünk"

Ez pont azt jelenti, hogy valaki felépít nekünk valamit és csak később kell részletekben kifizetni. Persze kamattal. Pont ugyanaz, mint amikor valaki hitelből vesz valamit, mondjuk egy mosógépet. Elég elterjedt dolog ez a világban, botor dolog ágálni ellene.

$pi$ 2017.12.28. 08:35:38

@kissiú: "Momemtum azt intézi épp, hogy ezt a véleményedet az urnába is bedobhasd. "

Hát ha a momentum fogja ezt elintézni nekünk, akkor végünk van mint a botnak. Erre a momentum nevű akármire még azt sem bíznám rá, hogy lenyírják az udvarba a füvet.

Még meg sem száradt a tinta a párt alapító okiratain, amikor csináltak a majálist megünnepelendő, hogy ők most már párt. Megkérdezték őket, hogy mennyibe fájt. Erre azt nyilvatkozták, hogy a Momentum Párt a Momentum Catering Kft-t bízta meg a szervezéssel, de ezt a szerződést üzleti titok miatt nem adhatják ki.

Ha egy párt így indít, akkor mit csinál, ha tényleg valami hatalmat kap?

$pi$ 2017.12.28. 08:40:35

"működő egyesületek pedig még kevesebben vannak; ezért nehéz is elmagyarázni, hogy miért baj, hogy van egy ilyen törvény"

Zseniális érvelés. Ugyanakkor magyarországon van jogszabály a harctéri fosztogatás és hadikövet elleni erőszak büntetéséről. Szerintem több civil szervezet van annál mint ahány hadikövet elleni erőszakos cselekmény volt az elmúlt évtizedekben. ;)

amado 2017.12.28. 09:05:53

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Jogos és ésszerű felvetés. Hogy kérdésedre válaszoljak, nálam ez csak egy szubjektív alapon felállított sorrend, mivel Orbánt és a veszett bandáját jobban utálom, mint Sorost.

kissiú 2017.12.28. 10:58:55

@$pi$: "Hát ha a momentum fogja ezt elintézni nekünk, akkor végünk van mint a botnak"
Kedves Pi, az "elmútnyócév"-ben eddíg egyetlen népszavazási kezdeményezés jött alulról, ami összegyűjtötte a szükséges aláírásokat. Szegény Csodacsatárnak vissza kellett vonni az olimpiai pályázatot, nehogy ki kelljen írni. De hát a vezérséggel együtt jár a vezéráldozat is. Persze ez nem garantál semmit, de jobb ajánlólevél, mint az MSZP-é.

"Ha egy párt így indít, akkor mit csinál, ha tényleg valami hatalmat kap?"
Nem tudom. Titkosítja a kormányülések jegyzőkönyvét 50 évre? Meglepetésszerűen lepaktál az oroszokkal, és titkosítja a paksi felújítás részleteit? Lepaktál a kínaiakkal egy isten háta mögötti vasútvonal felújítására, és titkosítja 10 évre? Áruld el, kérlek!

kissiú 2017.12.28. 11:00:10

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: Drága Birca, a kérdésem elkerülte a figyelmed!

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.28. 11:14:02

@kissiú:

Én az olimpiai népszavazást se támogattam, ezt se fogom.

élhetetlen 2017.12.28. 12:49:46

@$pi$: „Pont ugyanaz, mint amikor valaki hitelből vesz valamit, mondjuk egy mosógépet.”. Bevallom, a mosógépvásárlásra sem úgy tekintettem soha, mint jó „üzleti befektetésre”, ami majd megtérül és még hasznot is hoz. Csupán kényelmi szempontokat szolgál, és bizony pénzbe kerül. De, ha te azt mondod, hogy Magyarország élete kényelmesebb lesz, könnyebb lesz a vasútvonallal legalább annyival, mint az én életem a mosógép használatával, akkor igazad van, érdemes rá eladósodni.

élhetetlen 2017.12.28. 13:05:57

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: Már csak poén, komolyan nem érdemes veled foglalkozni. „a közműcégek szarvánakletörése fontos eredmény.”. Igen, és a letört szarvat már ragasztják Mészáros Lőrincéhez, hogy még impozánsabb legyen. www.napi.hu/magyar_vallalatok/titokzatosan_valtozhat_az_aram_ara_januarban.653730.html?utm_source=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link . De tudom, szerinted ez jó, mert Mészáros nem viszi ki a hasznot az országból, nem vesz külföldön focicsapatot, nem vesz az Adrián villákat, csak a CBA-ban párizsit, és ezzel segíti a hazai fejlődést.

$pi$ 2017.12.28. 15:55:34

@élhetetlen: "Bevallom, a mosógépvásárlásra sem úgy tekintettem soha, mint jó „üzleti befektetésre”, "

Ez a te problémád. Gondold végig mint üzleti befektetés aztán gyere vissza.

élhetetlen 2017.12.28. 16:13:26

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: Nem fogod fel, hogy milyen silány vagy. Írhatok a hülye rezsicsökkentésről, a közmunkáról, vagy arról, hogy CEU vs. NEMZETI KÖZSZOLGÁLATI EGYETEM, vagy a már régóta itt élő muszlimok elleni tiltakozás, vagy Orbán kiállása az önbíráskodás mellett, ezekre semmit nem válaszolsz, írsz valami szar közhelyet. Meg tudod magyarázni, hogy miért jobb, ha Mészáros költi el a hasznot külföldön, mintha egy külföldi tulaj teszi ezt? Miért jobb nekünk? Jobban bánik a belföldi tulaj a dolgozóival, mint a külföldi? Nem. Legalább próbálnád meg megmagyarázni a kijelentéseidet. „Ez a klsebb rossz.”. Miért, mitől, mi támasztja alá, csak gondolati szintem az állításaidat. (én nem kérek linkeket, mint egyesek, beérném pár értelmes mondattal). De tőled még ilyen nem jött.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.12.28. 16:20:15

@élhetetlen:

"Meg tudod magyarázni, hogy miért jobb, ha Mészáros költi el a hasznot külföldön, mintha egy külföldi tulaj teszi ezt?"

Fordítsuk meg, aztán válaszolj rá:

Meg tudod magyarázni, hogy miért jobb, ha egy külföldi tulaj költi el a hasznot külföldön, mint ha Mészáros teszi ezt?

élhetetlen 2017.12.28. 16:34:13

@$pi$: Itt vagyok. Nyilván különbözik az ismeretségi körünk, kevés olyan ismerősöm van, aki csak azért használ mosógépet, mert amig a gép dolgozik, addig ő nettó tizezret keres óránként, és egész nap, este tízig. Van ilyen, de az nem használ mosógépet, a bejárónő mos, vasal, vagy elviszi a cuccot a mosodába, és hazahozza. A legtöbben azért használnak mosógépet, mert kényelmesebb, mint a kézi mosás a kádban, de, ha van egy mosógépük, azért még nem vállalnak bérmosást a házban. A mosógép csak egy kényelmünket szolgáló eszköz. Magyarázd el, légy szíves, hogy egy háztartási mosógép mitől lesz „üzleti befektetés”, mert nagyon nem látom.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.28. 16:36:02

@élhetetlen:

Alapvető logika kell csak ehhez.

Aki belföldön él, az belföldön költ elsősorban. Míg aki nem, az minek költene?

S erre nem érv, hogy a belföldi tőkés is költ külföldön, hiszen senki se állítiotta, hogy egy fillért se fog költeni külföldön.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.28. 16:37:41

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Atya Isten, te hétpróbás fasiszta és kódolt antiszemita vagy, hogy ilyet kérdezel! Elfelejted, hogy az idegen szép, s a másságot imádni kell, márpedig a külföldi tőkés idegen is és más is.

élhetetlen 2017.12.28. 17:02:37

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: Igen, aki itthon él, az itthon költ. Ennyire csak te lehetsz hülye, mert még, aki itthon karácsonyozik, az is hozathatja a homárt valamelyik tengerpartról, ha van pénze. Márpedig Orbánnak, Lázárnak, Rogánnak, Habonynak, stb., van pénze is igénye is. Miért gondolod, hogy a karácsonyi menühöz valót a CBA-ban veszik meg? Vedd már észre, hogy hülyeséget beszélsz! Ennyit az alapvető logikáról.

élhetetlen 2017.12.28. 17:16:19

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: Hú, ezt csak most találtam: „Elfelejted, hogy az idegen szép, s a másságot imádni kell, márpedig a külföldi tőkés idegen is és más is.”. De szépek vagytok így együtt. Kovács Nocraft Józsefnével ott fejeztem be, hogy miután elmondtam, hogy elgázoltak, és sérült a térdem, akkor több kommenten keresztül üvöltötte, hogy nyomorék, nyomorék, mint érvet. És az volt a szöveg, hogy úgy sem bírom megállni, hogy ne válaszoljak neki. Belátom, ez kerülőút, nem válaszolok neki, csak neked írok. Gratulálok az új lelki társadhoz!

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.12.28. 17:22:15

@élhetetlen:

Ne engem, vádolj, nem én tettelek nyomorékká. Te tetted magad nyomorékká akkor, amikor vezetés közben a kuncsaftot próbáltad leápolni. Máskor ne keverd a péniszt a sebváltóval. Bár mondjuk a sebváltót sem szokás szájba venni. :P

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.28. 17:41:48

@élhetetlen:

Nem filléres ügyekről van itt szó, kisemberes költésekről, hogy Bunkó Béla elmegy nyaralni Horvátországba, hanem a hatalmas pénzekről, melyeket a nagytőkések keresnek meg. Érted már?

Az, hogy átmegyek én Révkorámba cukrészdába annak nincs SEMMI nemzetgazdasági jelentősége.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.28. 17:50:45

@élhetetlen:

Évek óta ismerjük egymást, s úgy az esetek 80-85 %-ában egyet szoktunk érteni.

$pi$ 2017.12.28. 18:28:33

@élhetetlen: "A mosógép csak egy kényelmünket szolgáló eszköz. Magyarázd el, légy szíves, hogy egy háztartási mosógép mitől lesz „üzleti befektetés”, mert nagyon nem látom. "

Minden vásárlást értékelhetsz mint üzleti befektetés. Nem attól lesz üzleti befektetés valami, hogy "üzeletelni" kezdesz vele, hanem attól, hogy megvizsgálod milyen a megtérülése. Ha veszel egy görcsönykehajlító gépet és pontosan 0 forintot keresel görcsönykehajlítással, akkor az egy üzleti befektetés. Rossz üzlet, de miért ne nevezhetnéd üzleti befektetésnek?

Ha mosógéppel mosol, akkor:
1) Igen, időt takaríthatsz meg és az idő alatt kereshetsz valamennyi pénzt.
2) A ruháid esetleg tovább bírják és így pénzt takarítasz meg.
3) Enegiát takaríthatsz meg, ha hidegebb víz is elég.
4) Vizet takaríthatsz meg.
5) Mosószert takaríthatsz meg.

Ha ezeket vizsgálod, akkor úgy kezeled a vásárlást mint üzleti befektetés, ha nem érdekel, akkor egyszerűen nem tekinted üzleti befektetésnek.

Persze mindez akadémikus, hozhattam volna más példát is, de egy tanulsága van: ha az állam vasutat épít, hogy az állampolgárok kényelmesebben éljenek, akkor nem üzleti befektetés. Ha az ellenzék kiszámolja, hogy mennyi idő alatt térül meg a vasútjegyek árából a beruházás, akkor üzleti befektetésnek tekinti. Erre persze a kormány mondhatja, hogy a vasút miatt fellendült egy picit a vidék, létrejött pár vállalkozás és a vonatjegyek ára csak egy szelete a valóságnak, vannak fontosabb dolgok is.

Mindegyik álláspontban van igazság, az is logikus és igaz, hogy csak kényelmi okai vannak a mosógépvásárlásnak, az sem butaság, ha elkezdesz a vízmegtakarításon agyalni. Az is védhető, ha a megtérülést követeled és bizony az is, ha az állampolgárok életminőségéről beszélsz.

Mondok egy példát: ott ez a kínai vasút. Az ellenzék szerint "minek az nekünk, nem fog megtérülni". Az is igaz viszont, hogy pár éve még a magyar államnak fizettem vámot, amikor az ebayen értékesebb kínai cuccokat vette. Ma már nem a magyar államnak fizetek, az ebay eleve a checkoutnál kiírja, hogy mennyi a vám, behozzák valahova európába, nem magyarországra, ott lekaszálják a vámot és magyarországra már európából érkezik.

Lehet, hogy ha öt évvel ezelőtt építik a vasutat és élelmes nemzetközi szerződéseket kötnek, akkor a német polgár által vett kínai kütyü után magyarországon fizetne vámot? Könnyen lehet, nem? Hisz ez van most, csak nem mi vagyunk a nyertes oldalom.

élhetetlen 2017.12.28. 19:48:38

@$pi$: Na, ne hülyüljünk már el teljesen. Ne akard megmutatni, hogy egy mosógép vásárlást hogyan lehet üzleti vállakozásnak tekinteni, és ne akard megmutatni, hogy egy ilyen összegű vasúti beruházás milyen kényelmi szolgáltatásokat hoz, mert kiröhöglek. A „majd itt fognak vámolni”, meg legfeljebb vágyálom, nem vagyunk ott Pireuszban, itt vagyunk középen, miért pont itt reméled a vámolást? „csak nem mi vagyunk a nyertes oldalom. „. De ezzel a beruházással, ekkora eladósodással majd a nyertes oldalon leszünk. Persze. Hagyjuk ezt, ezt nem hozzuk közös nevezőre.

élhetetlen 2017.12.28. 20:04:01

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: „Nem filléres ügyekről van itt szó, kisemberes költésekről”. Valahogy nem vagy képben. Mészáros Lőrincnél nem kisemberes költésről van szó. Nézz már utána, aztán próbáld meg megérteni.
„Évek óta ismerjük egymást, s úgy az esetek 80-85 %-ában egyet szoktunk érteni”. Ez egy érdekes kijelentés. Nem szoktam egyetérteni a véleményeddel, írom a magamét. Ha most azt akarod mondani, hogy amelyik érvemre nem válaszoltál, azt elfogadtad, akkor érthetném is ezt a szöveget, de erre még csak nem is utaltál soha. Nagyobb a valószínűsége, hogy összekeversz valakivel, és ezt nem nekem akartad írni.

$pi$ 2017.12.28. 20:34:57

@élhetetlen: "Ne akard megmutatni, hogy egy mosógép vásárlást hogyan lehet üzleti vállakozásnak tekinteni, és ne akard megmutatni, hogy egy ilyen összegű vasúti beruházás milyen kényelmi szolgáltatásokat hoz, mert kiröhöglek."

Tényleg? Röhögsz? Jó, röhögj. Én egyébként óránként 7000 forintot keresek és nem kézzel mosok, te csak mossál kézzel és röhögj.

"itt vagyunk középen, miért pont itt reméled a vámolást?"

Ez előbb kérdeztél valamit, elmagyaráztam, erre kikeltél magadból. A következőt magadnak kell kitalálnod, közben röhöghetsz is.

"ekkora eladósodással majd a nyertes oldalon leszünk"

Ezt nem mondtam, ezt te képzelted. Próbáld megkülönböztetni azokat a a dolgokat amiket írok és azokat a dolgokat, amiket képzelsz. Ha bírálni akarod amit írok, akkor erre szükséged lesz.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.12.28. 20:54:53

Nocsak! Az átláthatóságért és a korrupció ellen teljes erőbedobással küzdő Momentum által támogatott polgármester-jelöltet szavazatvásárláson - azqz választási csaláson - kapták:

"Időközben kiderült, hogy a szavazatvásárlással lebukott képviselő papíron ugyan független volt, de maga a Momentum posztolta december 22-én, hogy Bán István a Momentum által támogatott jelölt volt."

index.hu/belfold/2017/12/28/ban_ur_mar_polgarmester_lenne_ha_nem_ajanlgat_5000_forintokat_a_szavazatokert/

Van normális ember, aki ezek után a Momentumra szavazna?

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.29. 06:18:10

@élhetetlen:

Még az egyéni luxuskiadásoknak sincs súlya gazdaságilag, erre utaltam.

Ha már ezeknek is van jelentőségük, az azt jelenti, hogy vége a gazdaságnak.

Itt a nagytőke profitjáról van szó. S vedd észre Mészáros és a többi hasonló tolvaj MAGYARORSZÁGON fektet be, míg pl. a Mercedes kiviszi a hasznát.

élhetetlen 2017.12.29. 17:12:42

@$pi$: Igen, röhögök, és nem kézzel mosok. Azon röhögök, te is megtehetnéd, hogy azzal érvelsz a mosógép használata mellett, hogy óránként 7000 ft-t keresel. Te is tudod, hogy nem azért mosol géppel, hogy ne ess el az óránkénti 7000-től amig kézzel mosnál, hanem, mert kényelmesebb, sokkal. Ha csak 2000-t keresnél, még akkor is géppel mosnál.
Aki manapság kézzel mos, az kényszerhelyzetben van, és nem azért nem mos géppel, mert nem látja, hogy ez mekkora üzlet, vízspórolásostól, stb. Nincs vezetékes vize, vagy az ugyan van, de nem tud megvenni egy mosógépet. Volt olyan ismerősöm, hogy megdöglött a mosógépe, először csak kölcsönadtam a kis centrifugámat, hogy ne két napig csöpögjön a fejükre a víz a kádban, és, mikor négy hónap múlva sem jött össze a pénzük, akkor adtam ötvenezret, amiért vettek egy szépséghibás mosógépet. De ennek semmi köze ahhoz, hogy üzleti befektetés-e egy mosógép, vagy TV. A TV-nél is lehetne számításokat végezni, hogy hány mozijegy árát spóroltam meg azzal, hogy kivárom, míg leadják a TV-ben, de azért ez is hülyeség.
A többi. Ezt írtad: „csak nem mi vagyunk a nyertes oldalom.”. Erre írtam, „De ezzel a beruházással, ekkora eladósodással majd a nyertes oldalon leszünk. Persze.”. Nem mondtam, hogy ezt te mondtad. Próbáld meg megkülönböztetni az általad írottakat a válaszoktól.
„Ha bírálni akarod amit írok”. Ez nem állt szándékomban, de, ha már így felszólítottál, az az 5 pontod necces a mosógéppel mosásnál. az 1. igaz. A 2. már nem, mert a kézi mosásnál nincs kíméletesebb. 3. Kézi mosásnál szóba sem jöhet a 60, vagy kilencven fok. 4,5. Ha egy muszlin blúzt akarsz kimosni, az kézzel sokkal kevesebb víz és mosószer, mint a mosógépben. De ezzel nem akartam foglalkozni, csak rákérdeztél.

élhetetlen 2017.12.29. 17:50:57

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: Reménytelen, de mégegyszer. Annak a hülye külföldi nagytőkésnek, aki kiviszi a hasznot az országból, annak van annyi esze, hogy, ha jövőre is ki akarja vinni a hasznot, akkor befektet a cégbe, hogy jövőre is legyen haszon. Az, hogy Mészáros (csak egy példa, vannak többen), az akárhogy szerzett pénzéből, vagy jó hitelből megvesz egy fél megyét, amire megkapja a földalapú EU-s támogatást, az csak az ő személyes befektetése, csak neki hoz hasznot, az országnak nem. Ha megvesz egy húsüzemet, vagy egy erőművet, attól az országnak nem lesz jobb. Nem fejleszt, nem fizet többet a munkásoknak, mint a külföldi multi, semmit nem tesz, elég, ha van, és harácsol, begyűjt mindent. Ha dolgoztat is, mint Orbán veje, és kipattan pár botrány a méregdrága városi világítások kapcsán, akkor eladja a céget, ő már nem érintett, és rajta aztán senki nem fog számon kérni semmit. Ott vannak az égők, de sötét van? Mi a gond, ő azokért a milliókért berakta az égőket. Várkert bazár. Két év alatt szétesőben. Nem baj, még garanciában visszaragasztunk pár követ, aztán lejár majd a garancia. Hogy nem fog kibírni újabb száz évet? Kit érdekel, a milliárdok a zsebben. Valahogy ezt kéne megértened, de nem hiszem, hogy menni fog.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.29. 18:48:04

@élhetetlen:

Ha igazad lenne, ma Afrikában lenne a legmagasabb életszínvonal, hiszen ment a legtöbb "befektető".

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.12.29. 19:48:04

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:

Hát nem ott a legmagasabb? Eddig azt hittem, a sok arab és néger orvos, mérnök és atomtudós azért jön Európába, hogy fellendítse az európai gazdaságot, kultúrát és tudományt. :O

Amire mellesleg tényleg nagyon ráférne egy fellendülés, szinte alig vannak már komolyabb európai tudományos felfedezések, szabadalmak, innováció. Még 20-30 év, és úgy nézünk Kínára, mint 20 éve Amerikára. Az EU meg még mindig el lesz foglalva a 30 millió arab és néger menekült és családja integrálásával.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.12.29. 19:50:55

index.hu/kulfold/2017/12/29/biztonsagi_zonaban_bulizhatnak_berlinben_szilveszterkor_a_nok/

Hát igen, már oda jutottak, hogy a _saját_hazájukban_ már csak "biztonsági zónában" szórakozhatnak a német nők a migrik miatt.

élhetetlen 2017.12.30. 00:10:50

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: Hú, megfogtál. Nem akarok általánosan elfogadott közgazdasági fogalmakat vitatni. Igen, befektetés az, amibe valaki pénzt tesz, a haszon reményében. Csak én látok egy kis különbséget aközött, hogy pl. egy Tesco, épít, szolgáltat, és ennek a szolgáltatásnak hasznát viszi ki, vagy valaki szemetet szállít, és ha jól csinálja, nincs szeméthalom, és lázadás, és kiviszi a megtermelt hasznát, vagy hogy vesz valaki egy gyémántbányát, vagy olajmezőt, és az ország értékét viszi ki, és ebből van a haszna. Vagy vesz egy erőművet, amihez annyit sem ért, hogy a megfelelő vezető szakembereket kiválassza, de nem gond, majd, ha nem működik, majd megveszi az állam borsos áron, tehát jó befektetés volt. Ezt nem akarom tovább ragozni, kiszállok, beszélgess Kovácsnéval, ő tökéletesen egyetért veled, úgy könnyebb. És remélem, nem csak az eszét, hanem a stílusát is értékeled. Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.12.28. 17:22:15. Kellemes együttállást kívánok.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.30. 09:23:34

@élhetetlen:

Egy gond van: nem mindegy kié ez ahaszon.

Az idegen tuljaodn oolyan, mint a bor: mérsékelt mennyiségben hasznos, eltúlozva az asztal alá visz.

Mo. és Kelet-Európa bajainak oka az, hogy a gazdaságot idegenek uralják, így nem marad szinte semmi profit az országban. Ezért nincs felzárkózás se.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.12.30. 10:32:48

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:

Ironikus módon a balliberálisok nem veszik észre, hogy Mészáros és társai pont az egykori SZDSZ gazdaságpolitikát valósítják meg - sokkal hívebben, mint azt valaha a szadesz liberálisai remélni merték.

Hiszen mit is mantrázott a szadesz? Mindegy, kié lesz az állami vagyon, csak ne az állam kezelje, mert az állam rossz gazda. Nos, Mészáros és Co. pont ezt valósítják meg: magukévá teszik és működtetik azt az állami vagyont, aminek az állam rossz gazdája lenne.

Mondhatná erre a libsi, hogy na de Mészáros ellopja az állami vagyont. Igen, nem kis részét ellopja. Na de miből is állt a rendszerváltás körül az ún. spontán privatizáció? Az állami vagyon ellopásából. Mi is volt később az állami vagyon bagóért történő eladása külföldi cégeknek? Minimum hűtlen kezelés. Akkor meg mi is a baj Mészárossal?

(Szerintem is sok, de éppen egy balliberálisnak tapsolnia illenék, hjiszen éppen az liberális vágyakat ülteti át a gyakorlatba. Kezet csókolhatnának neki, amiért mindezt sokkal határozottabban, következetesebben és hatékonyabban teszi, mint anno ők. Ja, hogy nem a liberálisok anyagi hasznára? Ezt hívják egyéni szoc. problémának.)

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.30. 12:38:28

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Igen, itt kilóg a lóláb. Valójábna a lényeg az volt, hogy idegeneké legyen a gazdaság.
süti beállítások módosítása